Despre proiectul nostru
Despre proiectul nostru
Instituția noastră, Curtea de Apel Galați, este un promotor al digitalizării în sistemul judiciar.
Ne-am făcut cunoscuți prin mai multe proiecte, printre care:
- Suntem prima curte de apel care a implementat sistemul de comunicare electronică a actelor procesuale către părți și dosarul electronic în toată circumscripția sa, ce cuprinde cele 13 instanțe judecătorești active din județele Galați, Brăila și Vrancea
- Am operaționalizat platforma online de programări cu prezență personală la registraturile, arhivele și centrele de relații cu publicul ale instanțelor
- Am creat robotul de prelucrat documente care folosește inteligență artificială (rețele neuronale de ultimă generație) și care, în prezent, prelucrează și urcă în aplicațiile interne aproximativ 1 milion documente zilnic în întreaga țară
- Am lansat proiectul Historia prin care am oferit juriștilor, cercetătorilor și publicului acces liber, direct și gratuit la documentele istorice ce privesc instanțele gălățene, extrase și digitalizate din fondul Arhivelor Naționale
- Am semnat acorduri de comunicare electronică cu aproape toate autoritățile și instituțiile publice care au volum ridicat de activitate pe rolul instanțelor de judecată
- Am implementat integral, la toate sălile și instanțele de judecată, mijloacele tehnice și procedurile pentru participarea prin videoconferință la ședințele în materie civilă și penală.
Pentru majoritatea serviciilor oferite de instanțele de judecată (formulare acțiune, declararea unei căi de atac, eliberare copii legalizate hotărâri judecătorești, eliberare certificate de grefă etc.), solicitantul datorează o taxă judiciară de timbru, care se plătește în contul unității administrativ-teritoriale (primăriei) în care persoana fizică are domiciliul sau reședința ori, după caz, în care persoana juridică are sediul social, potrivit art. 40 alin. (1) din O.U.G. nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru.
Vrem să digitalizăm aceste servicii și să ușurăm considerabil accesul publicului, avocaților și consilierilor juridici la ele.
Drept urmare, este necesar ca părțile din dosare, profesioniștii dreptului și toți cei interesați să poată realiza cu multă ușurință plata online, prin intermediul cardului bancar, a taxelor judiciare de timbru, iar această plată să se realizeze odată cu formularea cererii adresate instanței, într-un mod rapid și integrat, exact ca atunci când achiziționăm produse în comerțul online și plătim imediat contravaloarea bunurilor cumpărate.
Mai mult de atât, suntem convinși că cetățenii ar avea de câștigat dacă plata online a taxelor, integrată în fluxul de lucru, ar fi implementată de toate autoritățile și instituțiile publice din România, nu numai de instanțele judecătorești.
Tot ceea ce facem, facem „cu mândrie pentru România”.
Portalul realizat de Curtea de Apel Galați este un punct unic electronic de solicitare a serviciilor pentru instanțele din circumscripția Curții de Apel Galați. Așadar, nu veți mai avea nevoie să vă deplasați la sediul instanței pentru depunerea cererii ori la ghișeul poștal sau sediul primăriei pentru achitarea taxei judiciare de timbru.
Am încheiat un Acord de interconectare între portalul Curții de Apel Galați și Sistemul Național Electronic de Plată online cu cardul a taxelor și impozitelor (SNEP), care operează situl web ghiseul.ro.
În cadrul acestui proiect, a fost dezvoltată o interfață programatică (API) pentru integrarea plății online a taxelor judiciare de timbru cu portalul nostru.
Pentru vă oferi o experiență fără obstacole, dar și pentru a evita folosirea aceleiași dovezi de achitare a taxei de timbru pentru mai multe solicitări, plata este integrată complet în pașii de solicitare online a serviciului – prin redirecționare între portalul Curții de Apel Galați, ghiseul.ro și înapoi – similar cu mecanismul de plată online din cadrul comerțului electronic privat.
Interfața programatică (API) poate fi extinsă foarte ușor pentru plata integrată online a oricărui tip de taxă către orice autoritate și instituție publică din România.
- Punct unic electronic de acces la servicii pentru toate cele 13 instanțe active din circumscripția Curții de Apel Galați (Judecătoria Însurăței are activitatea suspendată și nu apare în portal).
- Lucrați în confort. Nu vă mai deplasați la sediul instanței pentru depunerea acțiunilor, căilor de atac, cererilor și documentelor.
- Lucrați în siguranță maximă, cu trasabilitate completă. Primiți pe e-mail dovada expedierii mesajului către instanță și dovada recepționării mesajului de către instanță.
- Folosiți cel mai rapid mod de interacțiune cu instanțele. Instanța va recepționa mesajul e-mail în momentul în care grefierul registrator sau arhivar accesează căsuța e-mail a instanței (o dată la câteva minute). Utilizarea portalului este cel mai rapid mod de trimitere către instanțe, mai rapid sau, în cel mai rău caz, similar ca viteză cu e-mail-ul.
- Plătiți taxele judiciare de timbru simplu și ușor, fără comisioane și fără alte discuții cu instanța. Alegeți instanța, introduceți numele părții și numărul dosarului, plătiți taxa de timbru fără niciun comision folosind serviciile ghiseul.ro care sunt integrate în portalul nostru, iar dovada de achitare a taxei de timbru va fi trimisă automat instanței pentru a fi depusă la dosarul respectiv. O copie a dovezii va fi expediată și dumneavoastră. Dacă înregistrați un dosar nou, puteți alege să plătiți în acel moment și taxa de timbru aferentă sau puteți lăsa plata taxei pe mai târziu.
- Evitați drumurile. Nu vă mai deplasați la oficiul poștal sau la sediul primăriei pentru achitarea taxei judiciare de timbru. Nu trebuie să mai lucrați cu dovezi scanate de plată a taxelor de timbru sau cu fișiere PDF cu ordine de plată electronice. Procesul de plată este complet integrat în fluxul de lucru, exact ca în cadrul comerțului electronic privat. În plus, este înlăturată posibilitatea de folosire a aceleiași dovezi de achitare a taxei de timbru pentru mai multe solicitări.
- Trimiteți link-ul clientului pentru ca acesta să își plătească singur taxa de timbru. Cereți-i apoi dovada primită prin e-mail pentru a vă asigura că totul este în regulă.
- Obțineți cu rapiditate maximă certificate de grefă și copii legalizate ale hotărârilor. Formulați solicitarea către instanță, introduceți numărul de exemplare dorite, modalitatea de comunicare (e-mail, poștă sau ridicare de la sediul instanței), plătiți taxa de timbru aferentă (dacă nu sunteți scutit) și învingeți birocrația fără să vă deplasați la instanță.
- Portalul dispune de interfață în limba engleză, pentru clienții care nu cunosc limba română.
- Portalul vă oferă acces la dosarul electronic, listele on-line cu desfășurarea în timp real a ședințelor de judecată, colecția de documente istorice a Curții, aplicația de programări cu prezență fizică la compartimentele care lucrează cu publicul din cadrul instanțelor.
- Folosiți pagina Contactează instanța pentru a rezolva rapid problemele apărute, precum lipsa documentelor din dosarul electronic ori erori de comunicare electronică.
- Deschidem drumurile pentru digitalizarea rapidă și plata online integrată a serviciilor oferite de toate autoritățile și instituțiile publice din România.
Proiectul este unul pilot și ne dorim să îl extindem la celelalte instanțe de judecată și la celelalte autorități și instituții publice din țară.
Interfața programatică (API) de conectare la SNEP – ghiseul.ro este securizată, ușor de folosit, bazată pe standardele din domeniu (request-uri HTTP de tip GET și POST) și este foarte ușor de adaptat pentru orice taxă, impozit sau plată necesară în relația cu orice autoritate și instituție publică din România.
Schema generală cu modalitatea de interconectare a celor două sisteme electronice (portalul nostru și SNEP – ghiseul.ro) este următoarea: